על הפעילות:
סוג הפעילות:
הרצאה.משך הפעילות:
כ-60 דקות.תגיות:
תקשורת, ניו מדיה, סטרימינג, וידיאו
קהל היעד:
תלמידי תיכון
מבוגרים
עובדי חברה
מנהליםשם המרצה:
ליאור נאורמינימום אנשים:
10.מקסימום אנשים:
100
תיאור הפעילות:
הפעילות עוסקת בנקודות הבאות:
- שוק הווידאו והשינויים בעולמות התוכן לאורך השנים
- פלטפורמות התוכן – הבדלים ויחוד
- השינוי בקהל והתפתחות בחיפוש תוכן
- יוצרי התוכן החדשים ורווחיות כלכלית
בשנת 2010 היה נדמה שיש מגמה ברורה: צופי הטלוויזיה לא נעלמו, הם פשוט עברו, לאט לאט, לצרוך את התוכן שלהם באינטרנט. גופים ואתרים החלו להשקיע הון בתוכן וידאו, ברכישת ציוד והשכרת אנשי תוכן. אך בניגוד לטלוויזיה המסורתית, שבבסיסה נותרה לאורך השנים כמעט ללא שינוי, המדיה הדיגיטלית משתנה כל הזמן, והקהל יחד איתה. בעשור האחרונות צורת תכני הוידאו במדיה הדיגיטלית עברה שינוי מקצה לקצה. אם בעבר הקהל היה נכנס לאתר או מדליק במיוחד את הטלוויזיה כדי לצפות, היום גופי המדיה רודפים אחרי הצופים ומנסים להתאים את התוכן והפלטפורמה לכל אחד מקהלי היעד. ”מדורת השבט” המסורתית כובתה כבר מזמן. היום האורך התקצר, הקהל התפזר באפליקציות ופלטפורמות שונות ומבודלות וכל סגמנט אימץ לעצמו הרגלי צפייה אחרים.
בהרצאה נסקור אילו שינויים עברו על שוק הוידאו בעולמות התוכן השונים לאורך השנים, מה השתנה בקהל? איפה הוא מחפש היום את התוכן שלו? מהם ההבדלים הבסיסיים בצורת התוכן בכל אחת מהפלטפורמות ומה מייחד כל פלטפורמה.
בנוסף נראה איך לצד גופי המדיה הגדולים צצו “יוצרי תוכן חדשים”, שבלי לימודים פורמליים ובעזרת כלים יחסית פשוטים “שותים” לגופים הגדולים את הצופים – ואיך הם, מנגד, מתמודדים עם זה. וכן, ניגע בשאלה הכי מעניינת היום: איך והאם אפשר לעשות מזה כסף?
דגשים נוספים וצרכים טכניים:
בהרצאה משולבים קטעי וידאו ואינפוגרפיקה יש צורך במקרן ומסך ורמקולים.
על המרצה:
ליאור נאור הוא מנהל מחלקת קריאייטיב-וידאו באתר וואלה! NEWS, עוסק למעלה מעשור בתחומי המדיה והדיגיטל, כתב טכנולוגיה ומדיה בעברו, מגיש במאי ועורך תוכן. בעשור האחרון סיקר וליווה מקרוב את השינויים שעברו על שוק הטלוויזיה והסלולר בארץ ובעולם.
בשנתיים האחרונות נאור מוביל את מחלקת הווידאו המסחרי של אתר וואלה! NEWS אחרי שורת תפקידים שמילא באתר וכן בגופי מדיה אחרים.